Onderdeel van beleidsdoel: Provinciale wegen, fietspaden en vaarwegen aanleggen en beheren
Tabel Instrumenten - Bijstelling output
Meerjarenoverzicht mutaties Baten & Lasten (x 1.000 euro)
Operationeel doel 2.1.1 | Verkeersmanagement op provinciale infrastructuur ontwikkelen, realiseren en beheren | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | Rekening | Begroot | Mutaties zomernota | Begroot 2017 na | % Toe- of | Begroot | Begroot | Begroot | |
Apparaatskosten | 5.755 | 2.201 | -246 | 1.955 | -11 | 2.198 | 2.378 | 2.388 | |
Directe lasten | 5.289 | 4.130 | -2.605 | 1.525 | -63 | 4.021 | 4.021 | 4.021 | |
Overdrachten | 431 | 900 | 0 | 900 | 0 | 900 | 900 | 900 |
Subtotaal Lasten | 11.475 | 7.231 | -2.851 | 4.380 | -39 | 7.119 | 7.299 | 7.309 |
Baten | -4.152 | -3.579 | 2.569 | -1.010 | -72 | -3.579 | -3.579 | -3.579 |
Saldo van lasten en baten | 7.323 | 3.652 | -282 | 3.370 | -8 | 3.540 | 3.720 | 3.730 |
Storting reserves | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Onttrekking reserves | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Resultaat | 7.323 | 3.652 | -282 | 3.370 | -8 | 3.540 | 3.720 | 3.730 |
Toelichting op het meerjarenoverzicht
Apparaatskosten
Mutaties op de totale apparaatskosten zijn toegelicht bij de budgettabel in programma 8. In de zomernota zijn vervolgens de totale apparaatskosten toegerekend aan de programma’s op basis van de geactualiseerde inzichten van tijdsbesteding van het provinciaal personeel.
Directe lasten
Per 1 januari 2017 is het penvoerderschap GOVI overgedragen aan het CROW, hierdoor zijn zowel de baten als directe lasten verlaagd naar nul (directe lasten verlaagd, € 2.844.000, neutraal).
Door het afsluiten van een nieuwe Overeenkomst "Regionale samenwerking Verkeersmanagement tussen PNH, RWS, Vervoerregio Amsterdam en Ministerie van I&M zijn op basis van de activiteiten voor de jaren t/m 2021 nieuwe afspraken gemaakt. De bijdragen zijn hierbij voor de deelnemende partijen verhoogd (lasten verhoogd, € 293.000, nadeel). Echter een groot deel hiervan is neutraal (ad. €275.000 zie de toelichting bij baten) in verband met de verhoging van de bijdragen van de samenwerkingspartners. Het betreft hier de activiteiten:
Deelname binnen het Regionaal Tactisch Team (RTT)
Deelname aan Regio Regie
Gezamenlijk organiseren en deelnemen aan de Intertraffic
Het gezamenlijk organiseren van het Regionaal symposium Verkeersmanagement
Baten
Per 1 januari 2017 is het penvoerderschap GOVI overgedragen aan het CROW, hierdoor zijn zowel de baten als directe lasten verlaagd naar nul (baten verlaagd, € 2.844.000, neutraal).
Door het afsluiten van een nieuwe Overeenkomst "Regionale samenwerking Verkeersmanagement tussen PNH, RWS, Vervoerregio Amsterdam en Ministerie van I&M zijn op basis van de activiteiten voor de jaren t/m 2021 nieuwe ramingen gemaakt en herziene afspraken gemaakt omtrent de financiering. De bijdragen zijn hierbij voor de deelnemende partijen verhoogd (baten verhoogd, € 275.000, voordeel).